Odwiedź naszą stronę internetową
  • Finansowanie
  • Case study
  • Pytania
  • Kontakt
  • O nas

Ochrona danych osobowych

Od 25 maja 2018 roku obowiązują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).


1. O administratorze danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Idea Fleet S.A. (Spółka) z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 6, kod pocztowy 53-609.


2. Podstawy prawne przetwarzania danych przez Spółkę

Proces przetwarzania danych osobowych przez Spółkę opiera się na co najmniej jednej podstawie prawnej wynikającej z RODO tj. gdy:

a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;

b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;

c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;

d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;

e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;

f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.


3. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych, w tym cele przetwarzania danych (obowiązek informacyjny)

  • Obowiązek informacyjny dla Klienta

  • Obowiązek informacyjny dla pracowników


4. Prawa podmiotów danych

RODO zapewnia osobom, których dane dotyczą wysoki poziom ochrony, m.in. poprzez przyznanie odpowiednich praw, takich jak:


a) prawo dostępu do danych - osoba, której dane dotyczą ma prawo do otrzymania informacji m.in. o tym jakie dane Spółka jako administrator przetwarza, w jakich celach są one przetwarzane oraz uzyskania ich kopii;


b) prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – osoba, której dane dotyczą może wskazać okoliczności uzasadniające wnioskowane usunięcie danych  np. dane nie są już konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a nie występują podstawy prawne do  dalszego ich przetwarzania lub dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. Prawo do usunięcia danych może być zrealizowane wyłącznie w sytuacjach, gdy Spółka nie ma podstaw prawnych do przetwarzania danych. Zwracamy uwagę, że w przypadku posiadania „czynnej” (w toku, aktywnej) umowy ze Spółką, przetwarzanie danych jest niezbędne do jej realizacji i dane osobowe nie mogą zostać usunięte. Po rozwiązaniu lub upłynięciu okresu, na który była zawarta umowa, Spółka posiada podstawę prawną do dalszego przetwarzania danych osobowych w prawnie uzasadnionym interesie oraz wynikającą z obowiązków prawnych ciążących na Spółce. Okres dalszego przetwarzania danych wynika z obowiązujących przepisów a do czasu jego upływu żądanie przez Klienta usunięcia danych będzie niemożliwe do zrealizowania.


c) prawo do przenoszenia danych - osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Spółce. Wniosek o przeniesienie danych może złożyć osoba, której dane dotyczą. Informacja przekazywana będzie w formie pliku przekazywanego Klientowi ustalonym bezpiecznym kanałem komunikacji.


d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych - osoba, której dane dotyczą wskazuje, że wystąpiły przesłanki określone w art. 18 RODO dla ograniczenia przetwarzania jej danych np. gdy Spółka nie potrzebuje określonych danych, nie występują przesłanki do dalszego ich przetwarzania a Klient wnosi o wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych. Każdy wniosek o ograniczenie przetwarzania danych będzie wymagał indywidualnego rozpatrzenia pod względem istniejących podstaw dla przetwarzania danych, celu i zakresu ich przetwarzania.


e) prawo do sprostowania danych – w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba osoba, której dane dotyczą informuje Spółkę o zmianie swoich danych osobowych. Klienci mogą zwracać się do Spółki z prośbą o sprostowanie nieprawidłowych, czy uzupełnienie niekompletnych danych.


f) prawo sprzeciwu - w każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany, w tym profilowania, a także sprzeciw wobec przetwarzania danych celach marketingowych. Sprzeciw wobec przetwarzania danych można złożyć listownie na adres Spółki. Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania oznacza, że dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, poza wyjątkowymi przypadkami określonymi w obowiązującym prawie. W konsekwencji, Spółka nie będzie mógł zastosować wobec Klienta uproszczonej ścieżki obsługi oraz ocenić Państwa potrzeb, aby przedstawić zindywidualizowaną propozycję usług Spółki i podmiotów współpracujących ze Spółką. Jeżeli Spółka nie podejmie działań w związku z żądaniem osoby, której dane dotyczą, Klient ma prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego oraz może skorzystać ze środków ochrony prawnej przed sądem. Spółka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych. Kontakt:

  • pisemny - na adres siedziby Spółki wskazany powyżej

  • mailowy - na adres ifiod@idea-fleet.pl


5. Jak zwrócić się do Spółki z wnioskiem o realizację praw

By skorzystać z przysługujących praw wystarczy zwrócić się do Spółki np. listownie na adres siedziby Spółki. Spółka udziela odpowiedzi w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku. Z wyjątkowych przyczyn termin ten może zostać wydłużony o kolejne 2 miesiące, o czym wnioskujący zostanie odrębnie poinformowany.


6. Komu Spółka może udostępniać dane

Spółka może udostępniać dane podmiotom i organom, którym jest zobowiązany lub upoważniony je przekazywać na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie zgody lub podmiotom uprawnionym do żądania dostępu do danych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.


7. Okres przetwarzania danych

Dane osobowe są przetwarzane dla celów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa również po ustaniu relacji umownej łączącej Klienta ze Spółką. Spółka posiada obowiązki i uprawnienia związane z przetwarzaniem danych dla celów archiwalnych, a także ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Spółki, przed organami ścigania, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych.


Regulamin serwisu
Reklamacje
Polityka cookies
Ochrona danych osobowych

© 2024 Idea Fleet S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Fabryczna 6, 53-609 Wrocław.

KRS: 0000035259, REGON: 930494344, NIP: 8991015508, kapitał zakładowy: 120 612 zł (wpłacony w całości).

Dbamy o Twoją prywatność
Świadczymy usługi na najwyższym poziomie. W tym celu wykorzystujemy pliki cookies, które zapewniają właściwe funkcjonowanie naszego serwisu. Wchodząc na naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie plików cookies w celu analizowania Twojej aktywności na niej, personalizowania wyświetlanej treści oraz działań marketingowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce cookies.

Niezbędne ciasteczka są konieczne do funkcjonowania strony i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zazwyczaj są one ustawiane w odpowiedzi na Twoje działania, które sprowadzają się do próśb o usługi takie jak ustawianie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Możesz ustawić w swojej przeglądarce blokadę lub ostrzeżenia o tych ciasteczkach, natomiast niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te ciasteczka nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.


Ciasteczka funkcjonalne pozwalają naszej stronie zapewniać zwiększoną funkcjonalność i personalizację. Mogą być ustawione przez nas lub zewnętrznych dostawców, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, to niektóre lub wszystkie te usługi mogą działać nieprawidłowo.


Ciasteczka targetujące mogą być ustawione na naszej stronie przez naszych partnerów reklamowych. Mogą zostać wykorzystane przez te firmy, aby zbudować profil Twoich zainteresowań i pokazywać Ci bardziej dopasowane reklamy na innych stronach. Te ciasteczka nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale opierają się na unikalnej identyfikacji Twojej przeglądarki i urządzenia. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek zobaczysz mniej dopasowane reklamy.


Ciasteczka wydajnościowe pozwalają nam zliczać odwiedziny i źródła ruchu na stronie, dzięki czemu możemy mierzyć i ulepszać działanie naszej platformy. W ten sposób możemy określić, które strony są najbardziej lub najmniej popularne i zaobserwować jak użytkownicy poruszają się po platformie. Zebrane informacje są przechowywane zbiorczo, a zatem anonimowe. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, nie będziemy wiedzieć kiedy odwiedzasz naszą platformę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.


Ciasteczka nieskategoryzowane to ciasteczka, które nie zostały przypisane do żadnej kategorii ze względu na typ lub przeznaczenie.